1-й учень.
В першім
класі урочистий
Світить
сонце урочисто.
Всіх
вітаємо з цим днем.
2-й учень.
Всіх
запрошуєм до нас,
Виступає
перший клас.
Вже
на рік ми підросли,
Друзів
безліч здобули.
3-й учень.
Та
найкращим другом став
Нам
усім букварик.
Брав
до рук його щодня
Кожен
наш школярик.
4-й учень.
Хто
з буквариком не дружить
Й
букв не хоче вчити,
Тому
буде дуже тяжко
В
цьому світі жити.
5-й учень.
Та
сьогодні ми йому
Скажем:
«До побачення!»,
І за
вчинки нехороші
Попросимо
пробачення.
1-й учень.
В
тридесятім царстві,
В
далекім государстві
Правив
дуже мудрий Цар,
Вже
старенький государ.
(Виходить Цар).
Цар.
Ой,
який я вже старенький.
Часто
став хворіти.
Королівству
молоденький
Цар
потрібен, діти!
2-й учень.
У
Царя була дитина,
У сім'ї
одна-єдина.
Вік
у дівчинки - сім років,
Буть
принцесою не проти.
3-й учень.
Дуже
доньку Цар любив
Та
за успіхи хвалив.
Час
прийшов до школи йти,
Ключ
до справжніх знань знайти.
Цар.
Люба
доню, час до школи
Йти
тобі навчатись.
Щоб
правити королівством,
В
граматиці слід знатись.
Вчити
букви, вчити звуки.
Вивчиш
- і одразу
Будеш
вміти ти писати царськії укази.
4-й учень.
Та
Принцеса вередує,
Ніби
про знання й не чує.
Хоче
тільки чепуритись
Й
зовсім вже не хоче вчитись.
Принцеса.
Та
навіщо ж знати букви
Й
цифри ці примарні?
Та від них мені насняться Тільки сни кошмарні.
Цар.
Доню,
править королівством
Дуже
складна штука.
Щоб
в державі був порядок,
Поможе
наука.
Принцеса.
Дуже
гарна я дівчина
Й
без тієї школи.
А як
буду королівна -
Не
нароблю шкоди.
Ведучий.
Дуже
довго сперечалися Цар і Принцеса. Кожен намагався довести свою правоту. Не
було в Царя спадкоємців, крім впертої Принцеси. І тоді вирішив він дати їй
право видати один указ. І якщо цей указ наведе лад у королівстві, то Принцеса
і без навчання в школі зможе стати справжньою королевою. Дуже зраділа
Принцеса!
Принцеса.
Писарю,
сюди заходь,
Сідай
і мій указ виводь!
Видам
перший свій указ:
«Хай
всі букви зникнуть враз,
Книг
не буде вже ніколи
І
закриються всі школи!»
Писар.
Лихо,
лихо, Королівно.
Все
це буде дуже дивно.
Як
без букв, без цифр нам жити?
Як
це - в школу не ходити?
Ведучий.
Та
чи можна сперечатися з самою Королівною? Писар слухняно дописав указ, який
одразу набув сили. В королівстві закрилися школи, ніхто вже не вчився, і почалися
великі проблеми.
Йшли
роки, зовсім стареньким став Цар, подорослішала і Принцеса.
Стала
вона дуже гарною. Почали свататися до неї принци. То квіти подарують їй, то
коштовності. Та одного разу Принцесі надійшов лист. Листоноша.
Пошта
для Принцеси –
Дуже
цінний лист.
Везла
його Принцесі
Через
поле й ліс.
Принцеса.
Мабуть,
лист від принца
З
далеких держав?
Ой,
який він гарний!
Що ж
він написав?
1-й учень.
Та у
цьому королівстві
Букв
ніхто не знає.
І
листа ніхто Принцесі
Та у
цьому королівстві
Букв
ніхто не знає.
І
листа ніхто Принцесі
Вже
не прочитає.
2-й учень.
Довго
мучилась Принцеса.
Бігала
туди-сюди.
Шкодувала,
що з указом
Тільки
здобула біди.
3-й учень.
Раптом
сонце заясніло,
Хмара
відступилась.
І у
царському палаці
Фея
враз з'явилась.
(Заходить Фея).
Фея.
Добрий
день тобі, Принцесо,
І
шановні діти!
Бачу,
тяжко без науки"
Вам
у світі жити.
Довго
я спостерігала,
Як
ти тут ледарювала.
Не
хотіла в школі вчитись,
Працювати
і трудитись.
А
тепер не можеш ти
Прочитать
навіть листи.
Ну,
чи гарно ти вчинила,
Коли
школи відмінила?
Принцеса.
Фею,
рідна, поможи,
Мені
букви поверни.
Вивчу
букви я одразу!
Не
тримай на нас образу.
Фея.
Я не
можу це зробити,
Допоможуть
тільки діти:
Гімназисти-першачки
-
Букваря
товариші.
Принцеса.
Що ж
робити, що ж казати?
Як
же школярів благати?
Що
Буквар ваш друг, я знаю.
То й
про поміч вас благаю.
Попросіть
Букварика,
Вашого
товариша,
Щоб
до мене повернувся
І
образи всі забувся.
Ведучий.
Діти,
допоможемо Принцесі і всім жителям королівства? Попросимо Букварика нам допомогти?
Давайте згадаємо, чого навчив нас Букварик.
(Вбігає Хлопчик із дзвіночком).
Хлопчик.
Дзень-дзелень,
Дзень-дзелень!
В
нас сьогодні святковий день!
Всіх
запрошуємо ласкаво
На
прощання, з букварем!
Незнайко.
Я на
свято поспішав,
Я
завдання готував.
В
школі ви не новачки,
Готуйте
відповіді, першачки!
Відповідай,
коли мастак,
Єдиним
словом: «ні» чи «так»!
Розумні
дітки.
Треба
книжки вам читати? (Так!)
Треба
вам вночі співати? (Ні!)
У
їдальні веселитись? (Ні!)
На
перерві не носитись? (Так!)
Дарувати
дівчатам квіти? (Так!)
У
портфель води налити? (Ні!)
На
уроках сидіти тихо? (Так!)
Підтримати
друга, якщо в нього лихо? (Так!)
Батьків
треба поважати? (Так!)
В
класі м'ячик поганяти? (Ні!)
Брудне
взуття нести у школу? (Ні!)
А
зошит кидати додолу? (Ні!)
Любити
школу треба дітям? (Так!)
Батькам
і вчителю уклін наш! (Так!)
Незнайко.
Я бачу,
що ви старанно працювали цілий рік. Ви стали розумними і кмітливими. Але, щоб
стати справжніми господарями нашої країни, вам треба ще багато вчитися. Я це
зрозумів не одразу, тому хочу, щоб ви не повторювали моїх помилок. Сьогодні я
познайомлю вас із новими підручниками. Зустрічайте їх оплесками!
Читанка.
Хто
хоче всесвіт пізнати,
Повинен
багато читати!
Загадки,
казки, вірші, пісеньки,
Цікаві
й незвичні мої сторінки.
(Вбігає Незнайко).
Незнайко.
Ой! Ой!
Насилу врятувався! Добрий вечір!
Вчитель.
Який
вечір? Адже зараз день.
Незнайко.
А я не
знаю чи вечір, чи день.
Вчитель.
Чому це
ти так репетував?
Незнайко.
Та то я
від злодія втікав.
Вчитель.
Від
злодія? Від якого?
Незнайко.
Від
звичайного, який хотів украсти мою шапку.
Вчитель.
Твою
шапку? А навіщо вона йому?
Незнайко.
Як це
навіщо? Ви хіба не знаєте? Чим більша шапка, тим розумніша голова!
Вчитель.
Ой,
Незнайку! Не сміши нас! В тебе розумна голова! Ти ж нічогісінько не знаєш. Тому
тебе й прозвали Незнайком. Ось зараз ми перевіримо, шо ти знаєш. Яка це
літера?
Незнайко.
Півжука.
Вчитель.
А
точніше.
Діти.
Буква
«ка».
Вчитель.
А оце?
Незнайко.
Та це
кругле яйце!
Вчитель.
А ми що,
діти, скажемо?
Діти.
Це буква
«о».
Вчитель.
Ну, що
ж, Незнайку, нам тебе шкода. Літер ти не знаєш, тому й книжок не читаєш!
Незнайко.
Хто? Я?
Та я всі на світі книжки давним-давно перечитав. Ось послухайте!
(Лунає пісня на мелодію пісні «Антошка»).
Діти.
Незнайку,
Незнайку, заграй на балалайку. (Двічі)
Незнайко.
Тілі-тілі,
тралі-валі,
А
цього ми ще не вчили,
Нам
цього не задавали
Парам-пам-пам.
(Двічі)
Діти.
Незнайку,
Незнайку, полагодь нам скакалку. (Двічі)
Незнайко.
Тілі-тілі,
тралі-валі,
А
цього ми ше не вчили,
Нам
цього не задавали Парам-пам-пам. (Двічі)
Діти.
Незнайку,
Незнайку, чи хочеш ти цукерку? (Двічі)
Незнайко.
Тілі-тілі,
тралі-валі,
Друзі,
це мені по силі
Та
побільше б ви давали
Парам-пам-пам.
(Двічі)
Вчитель.
Все
переплутав ти, Незнайку, на світі, І тільки посміялись з тебе діти. Ти до школи
мусиш записатись, Бо дітей у школі всього навчили І співати вони дуже полюбили.
(Діти виконують пісню «Усмішка»).
Буквар.
Я
мандрую по країнах,
Я з
абеткою дружу.
І
малечу, як зустріну,
Грамоти
одразу вчу.
Кожен
рік мене листають
Ніжні
пальчики нові.
Хай
же розум розвивають
Любі
дітоньки малі!
Добрий
ранок, малята!
Всі.
Добрий
день!
Буквар.
Закінчується
моя з вами розмова,
Літери перші і перше слово...
Читати навчився ваш дружній клас,
Настала пора залишити вас.
Літери перші і перше слово...
Читати навчився ваш дружній клас,
Настала пора залишити вас.
Немає коментарів:
Дописати коментар