середа, 4 січня 2017 р.

Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей

ЯК РОЗВИВАТИ ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ

1.            Слухайте уважно думки учнів і оцінюйте їх одразу, наголошуючи на їх оригінальності, важ­ливості тощо.
2.            Підтримуйте інтерес дітей до нового.
3.  Заохочуйте оперування предметами, матеріалами, ідеями. Нехай дитина практично розв'язує дослідницькі завдання.
4.     Учіть дітей систематичного самооцінювання кожної думки. Ніколи не відкидайте її!
5.    Виробляйте у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок.
6.  Не вимагайте запам'ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього розв'язання там, де є багатоваріантні способи.
7.   Культивуйте творчу атмосферу учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрі­чає, визнає, приймає їх та використовує.
8.    Учіть дітей цінувати власні та чужі думки, фіксувати їх у блокноті.
9.  Іноді однолітки ставляться до здібних дітей агресивно попереджуйте ці ситуації, розвивайте у дітей терпимість і впевненість.
10.  Пропонуйте цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї.
11.  Позбавляйте страху талановитих дітей.
12.  Стимулюйте і підтримуйте ініціативу, самостійність учнів.. Залучайте їх до проектів, що можуть захоплювати.
13. Створюйте проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.
14. Створюйте в школі періоди творчої активності, адже більшість геніальних рішень з'являються саме під час цих періодів.
15.  Допомагайте опанувати технічні засоби для записів.
16.  Розвивайте критичне сприйняття дійсності.
17.  Навчайте доводити розпочате до логічного завершення.
18.  Впливайте особистим прикладом.
19.  Під час занять чітко контролюйте досягнуті результати та пропонуйте завдання підвищеної складності, створюйте ситуації самоаналізу, самооцінювання, самопізнання.
20.  Залучайте до роботи з розроблення і впровадження власних творчих задумів та ініціатив, створюйте ситуації вільного вибору і відповідальності за обране рішення.
21. Використовуйте творчу діяльність вихованців, проводячи різні види масових заходів, відкритих та семінарських занять, свят.
22.  Під час опрацювання програмового матеріалу залучайте до творчої пошукової роботи з вико­ристанням випереджувальних завдань, створюйте розвивальні ситуації.
23.  Активно залучайте до участі в районних, обласних, Усеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках.
24. Відзначайте досягнення вихованців, підтримуйте та стимулюйте активність, ініціативу, пошук.
25.  Пам'ятайте, що учень «...це не посуд, який потрібно наповнити, а факел, який необхідно запалити» (К. Д. Ушинський).

Немає коментарів:

Дописати коментар