понеділок, 26 грудня 2016 р.

Уроки

Трудове навчання 4 клас
Тема. Виготовлення  об’ємних  фігури  із  дроту. Квітка  із  дроту  і
кольорових ниток.   
Мета: формування ключових компетентностей:
вміння вчитися самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу;

громадянської – усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ, здатність екологічно мислити, бережливе ставлення  до людей та результатів їхньої праці та самого себе;
загальнокультурної – орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері, культурологічних основ сімейних, соціальних, суспільних явищ; сприяти розвиткові творчих задатків особистості: пізнавального інтересу, художнього смаку, творчої уяви;
соціальної    проектувати стратегії своєї поведінки з  урахуванням інтересів та потреб інших; продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, збагачувати у дітей уявлення про позитивні якості емоційно-вольової сфери: доброзичливого ставлення до людей, старанності у роботі
предметних компетентностей:   узагальнити знання учнів про дріт як матеріал для виготовлення виробів; ознайомити  з технікою плетіння та послідовністю виготовлення об’ємних виробів із дроту, з інструментами і пристосуваннями, необхідними для роботи з дротом, прийомами безпечної роботи з ним;  формувати в учнів конструкторські здібності; навчити виготовляти вироби в цій техніці; розвивати уміння доводити розпочату роботу до завершення; виховувати охайність в роботі, почуття краси в довкіллі, любов до природи, бережливе ставлення до навколишнього середовища.            
Тип уроку: урок відкриття нових знань.
Особливості проведення уроку: урок розроблений за новими  Державними стандартами, з використанням  інтерактивних технологій, мультимедійної презентації, фотосюжетів..
Обладнання: демонстраційний матеріал - мультимедійний проектор, презентація, ілюстрації із зображенням виробів, виготовлених із дроту, ілюстрації квітів; для індивідуального користування – мякий мідний дріт завтовшки 0,4 – 0,5 мм, різнокольорові нитки, плоскогубці, стержень кулькової ручки.

                 Дорогі діти!
       Сьогодні у нас незвичайний урок:
       У мрію зробимо ще один крок,
       То ж давайте починати
       Всі разом фантазувати.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Відгадування загадок про квіти.
(На кожну відгадку учитель показує малюнок квітки.)(Додаток 1)
1.     Що за квіточка пахуча:
    І червона, і колюча?
                        (Троянда)

2.     Я на сонце дуже схожа –
Золотиста, ніжна, гожа.
Я щороку розквітаю,
Промінцями всіх вітаю.
Відгадати вам не важко,
Що за квітка я? ….  
                  (Ромашка)

3.     Тільки вчора теплий вітер
Вість приніс нам від весни,
А сьогодні дивні квіти
Крізь замети проросли.
                     (Підсніжник)

4.      Стала на поляні
В жовтім сарафані.
Підросте – всміхнеться,
Для вітрів вбереться
В платтячко біленьке,
Пишне і легеньке.            
                              (Кульбаба)
-         Як ви думаєте, яке відношення мають ці прекрасні квіти до нашого уроку?
ІV.     Повідомлення теми і мети уроку.
         Сьогодні ми помандруємо в чудову країну мистецтва, яке має дуже незвичну і красиву назву «ганутель»,  ознайомимося з технікою виготовлення виробів з дроту. Навчимося робити квіти з м'якого мідного дроту для прикрашування нашої оселі, одягу, дівочого віночка. Квіти, які зробимо на уроці, можна подарувати, і тоді на душі стане веселково і радісно. Ми і друзям зробимо приємне, і збережемо навколишню природу.
V.    Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1.           Інформація про техніку «ганутель». 
(Мультимедійна презентація)
          Батьківщина ганутелі – середземноморський острів Мальта. Це ексклюзивне рукоділля було винайдено в монастирях Середземномор'я і досі зберігається там у своєму первозданному вигляді, як мистецтво виготовлення квітів для церковного вівтаря. Можливо, техніка ганутелі була також відома і в інших землях, але саме на Мальті сьогодні можна побачити стародавні орнаменти та композиції з квітів, якими прикрашені церкви.
           Не дивлячись на невигадливість виконання церковне оздоблення в техніці ганутель виглядає справжнім витвором мистецтва не тільки в свята, але й у будні дні. Воно дуже трудомістко, майже ювелірно. Можливо, саме тому ця техніка рукоділля була майже забута. Відродження мистецтва ганутелі почалося зовсім недавно – в дев'яності роки 20 століття. І це не дивно справжні мальтійські прикраси витончені, легкі і приголомшливо красиві.

2.      Розгляд зразка виробу.
-  З чого створений букет?
-  Чи сподобалась композиція зі штучних квітів?
-  Яку прикрасу для свого одягу хотіли б мати  ви?

3.     Слухання оповідання Б. Вовка «Чиї квіти найкращі?»  (Додаток 2)
      Усі квіти гарні. Сьогодні ми в цьому переконаємось.

4.      Технологія виготовлення виробу.

          (Мультимедійна презентація.)
1. Візьміть тонкий мідний дріт і намотайте його на ампулу від кулькової
     ручки, щільно укладаючи витки один за одним .
2. Зніміть утворену спіраль і трохи її розтягніть .
3. Розтягнуту спіраль зігніть у формі пелюстки, а кінці дроту скрутіть .
4. Утворений каркас переплетіть тонкою кольоровою ниткою.
5. Виготовте п'ять пелюсток, складіть їх докупи і прикріпіть до стебла .
6. Таким чином виготовте і два листочки та прикріпіть їх до стебла .
7. Смужкою зеленого паперу обмотайте стебло, розправте пе­люстки квітки й
    листочки .
8. Із декількох квіток складіть бу­кет.
 5. Фізкультхвилинка
А тепер всі по порядку
Вишикуйтесь на зарядку.
Похитайте головою;
Раз — притупніть ще ногою,
Руки вгору підведіть,
Трішки ними потрясіть.
Нахиліться вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз — присіли, піднялись...
Й працювати знов взялись.
VI.    Планування наступних трудових дій, відбір матеріалів та інструментів.
VII.   Повторення правил техніки безпеки.
-         Працюючи з дротом, слід дотримуватись таких правил безпеки.
1.     Відрізані гострі кінці дроту заокруглити.
2.     Під час відрізання дроту ту частину, яку відрізають, потрібно спрямовувати вниз на підлогу.
3.     Відрізати дріт слід плоскогубцями.
4.     Дріт можна використовувати тільки для роботи.
5.     Під час роботи з дротом та інструментами не дозволяється вставати зі свого місця.
VIII. Самостійна робота.
             (Під класичну музику)
            Учитель слідкує за роботою учнів, допомагає їм.
IХ.   Виставка та оцінювання робіт учнів.
           Учитель організовує виставку.
  Яка чудова у нас виставка! Ми опинилися у чарівній зимовій оранжереї!
Х.    Підсумок уроку.
  Чи сподобався вам урок?
  Чи можна цю квітку комусь подарувати?
  Кому ви зробите цей подарунок?
ХІ. Прибирання робочих місць.
 

Немає коментарів:

Дописати коментар